“ÜRETKEN YAPAY ZEKA-KODLAMA ve ROBOTİK”
Bugünün gençleri dünyada iletişim, üretim ve teknolojide büyük bir değişimin yaşandığı yakın gelecekte iş hayatına atılacaklar. Bilim insanları 21. yüzyı- lı; yapay zekâ çağı, elektronik çağ, robot çağı veya kısaca siber çağ olarak tanımlıyor. Yeniçağda yüksek teknolojili ürünler ve veriler üreten bireyler ve toplumlar öne çıkacak.
Covid-19 pandemisinin endüstriyel çağın sonu dijital çağın başlangıcı olarak kabul edilebilir. İnternetin son yıllardaki hızlı büyümesi dünyanın her yerinden tüm ekonomik seviyeden insanlar arasında bilgi, mal ve hizmetlerin paylaşımına izin veriyor. Haberlere, eğlenceye ve bilgiye bu anında erişilebilirlik, iletişim kurma, alışveriş yapma, eğlence, çalışma, eğitim ve öğrenme şeklimizi değiştirdi.
Dijital çağ; büyük miktarda bilginin, büyük ölçüde bilgisayar teknolojileri aracılığıyla birçok insan için yaygın olan erişilebilir olduğu bir zamandır. Dolayısıyla işlerimizi, yaşamlarımızı ve ekonomimizi iyileştirme şansı verir. dijital çağda başarılı olmanın tek yolu, dijital işlemlerin gerçekleştiği ortam üzerinde kont- rol sahibi olmaktır.
Oxford Üniversitesi bilim insanlarının hazırladığı bir çalışmaya göre önümüzdeki yüzyılda mesleklerin %47'si robotlara teslim edilecek. Yapay zekâ (bilgisayar kontrolündeki bir robotun çeşitli faaliyetlere, zeki canlılara benzer şekilde yerine getirmesi) ve nesnelerin interneti (akıllı cihazları internet aracılığı ile birbirine bağlayarak verilerin kontrol edilmesi) şimdiden hayatımıza girmiş durumda.
- Günümüzde Yapay Zeka Uygulama Alanları;
- Ses tanıma-Görüntü işleme
- Eğitim-Sağlık-Hukuk
- Siber Güvenlik-Askeri Savunma
- Tarım-Madencilik-Çevre Analizi
- Ulaşım-Haberleşme
- e-ticaret
- Endüstri-Enerji Sektörü
- Ev ve bina otomasyonları
Her geçen gün yeni bir alanda daha yapay zekanın kullanılmaya başladığını duyuyoruz.
STEM-İNOVASYON-GİRİŞİMCİLİK
Disiplinleraraıs öğretim sistemimizin bir gereği olarak STEM çalışmalarına özel bir önem veriyoruz.
Öğrencilerimiz STEM çalışmaları kapsamında temel akademik derslerde öğrendikleri bilgileri bilişim dersinde öğrendikleri becerilerle harmanlaya- rak gereken gerçek dünya problemlerine çözüm üretmeyi öğreniyorlar.
Öğrencilerimiz bilişim derslerinde kodlama, robotik, üretken yapay zeka, sanal gerçeklik ve 3D yazıcı teknolojileri gibi alanlarda beceri sahibi olurlar.
Bilişim ve STEM gurubunun birlikte yürüttüğü proje çalışmalarının her aşaması öğrencilerimize yeni deneyimler edinme fırsatı sunuyor. Edinilen her deneyim öğrencilerimizi daha kapsamlı ve yaratıcı çözümler üretmeye teşvik ediyor. Böylece inovasyon yapma ve girişimcilik becerileri gelişiyor.
İnovasyon süreci öğrenme ile başlar, fırsatların yakalanması, strateji seçimin yapılması, gerekli bilginin edinilmesi, çözümün geliştirilmesi sonucunda girişimcilik devam eder.
- 21.Yüzyıl İnsanının Sahip Olması Gereken Beceri ve Yetkinlikler;
- Yaratıcılık ve entelektüel merak,
- Eleştirel düşünme ve karmaşık problem çözme,
- Bilgi, medya ve teknoloji okuryazarlığı,
- Sorumluluk bilinci ve hesap verebilirlik,
- Müzakere ve bilimsel esneklik becerisi,
- Problem tanımlama, formüle etme ve çözüm üretme becerisi,
- Takım çalışmasına uygunluk, paydaşlık ve proje geliştirme becerisi,
- Liderlik becerileri ve özgüven duygularının pekişmesi,
- Veri analizi,
- Proje geliştirme becerisi.
Yaptığımız tüm çalışmalarımızdaki nihai hedefimiz, öğrencilerimizi hayata hazırlamaktır.
Ulusal ve Uluslararası Yarışmalara Hazırlık Eğitimleri;
Teknofest, TUBİTAK, Drone, Soccer WorldCup vb. yarışmalara katılacak öğrencilerimiz için proje geliştirme, proje yazma, raporlama ve sunum hazırlığı konularında uygulamalı seminerler düzenliyoruz. Uygulamalı çalışmalarda öğrencilerimiz projelerini nasıl daha etkili bir şekilde sunabileceklerini, katıldıkları yarışmalarda nasıl daha başarılı olabileceklerini öğrenirler. Yarışma sonuna kadar öğrencilerimize yaptığımız detaylı rehberlik hizmetleri ile onların bu süreçte daha etkin ve profesyonel bir şekilde ilerlemelerini sağlıyoruz.
Bu eğitimler öğrencilerimize gelecekte iş hayatlarında sorun çözme, iletişim ve liderlik becerileri kazandıracaktır.
Ödül Almak Güzel Şey!
Teknofest, TUBİTAK, Drone, Soccer WorldCup vb. yarışmalara katılacak öğrencilerimiz için proje geliştirme, proje yazma, raporlama ve sunum hazırlığı konularında uygulamalı seminerler düzenliyoruz. Uygulamalı çalışmalarda öğrencilerimiz projelerini nasıl daha etkili bir şekilde sunabileceklerini, katıldıkları yarışmalarda nasıl daha başarılı olabileceklerini öğrenirler. Yarışma sonuna kadar öğrencilerimize yaptığımız detaylı rehberlik hizmetleri ile onların bu süreçte daha etkin ve profesyonel bir şekilde ilerlemelerini sağlıyoruz.
Bu eğitimler öğrencilerimize gelecekte iş hayatlarında sorun çözme, iletişim ve liderlik becerileri kazandıracaktır.
Oğuzkaan Kolejinde Geleceğin Liderlerini Birlikte Yetiştiriyoruz!
Oğuzkaan Koleji Bilişim Projeleri Koordinatörlüğü, hazırladığı programlarla öğrencilerimizin yaratıcılıklarını, girişimcilik ruhlarını ve liderlik becerilerini en üst seviyeye taşımayı hedeflemektedir. Bizler, her öğrenciyi geleceğin liderleri olarak görmekte ve onlara bu yolculukta rehberlik etmekteyiz. Velileri- mizle birlikte, öğrencilerimizin potansiyellerini keşfetmeleri için güçlü bir iş birliği yapmaktayız.
Beceri Konuları | 9.Sınıf Öğrenci kazanım | 10.Sınıf Öğrenci kazanım |
---|---|---|
Proje Geliştirme & Yarışmalar | Öğrenciler, Teknofest, TÜBİTAK ve ulusal/uluslararası projelerde yer alarak yaratıcı projeler geliştirir. | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası projelere katılır, proje fikirlerini geliştirir ve sunar. |
Scratch | Scratch ile algoritmalar oluşturur, oyunlar ve animasyonlar tasarlar. | Scratch ile daha karmaşık oyunlar ve animasyonlar tasarlar, ileri düzey algoritmalar geliştirir. |
Python | Python ile temel programlama öğrenir, basit projeler geliştirir. | Python ile yapay zeka uygulamaları geliştirir, veri analizi ve algoritma tasarımları yapar. |
Unity | Unity ile temel oyun programlama öğrenir, basit oyunlar ve simülasyonlar yapar. | Unity ile 3D oyun geliştirme, oyun tasarımı, oyun mekaniği ve etkileşimli elementler ekler. |
CSS | CSS ile temel web tasarımı yapar, sayfa stilini özelleştirir. | CSS ile dinamik ve etkileşimli web tasarımları yapar, animasyonlar ekler. |
Tinkercad | Tinkercad ile basit 3D modeller tasarlar ve basit prototipler oluşturur. | Tinkercad ile karmaşık 3D modelleme yapar, işlevsel ve estetik tasarımlar oluşturur. |
SketchUp | SketchUp ile temel 3D modelleme öğrenir, basit yapılar ve nesneler tasarlar. | SketchUp ile gelişmiş 3D modelleme yapar, bina ve iç mekan tasarımı gibi projeler üretir. |
Elektronik Devre Tasarımı - Arduino | Scratch for Arduino ile temel elektronik devre tasarımı yapar, robotik projeler geliştirir. | Arduino ile ileri düzey elektronik devre tasarımı yapar, akıllı cihazlar ve robotik projelerde kullanılır. |
E-STEM | E-STEM (Robotik Kodlama-STEM) ile problem çözme, takım çalışması ve projeler geliştirme becerisi kazanır. | E-STEM (Robotik Kodlama-STEM) ile zorlu projelerde problem çözme becerisini geliştirir, yaratıcı ve yenilikçi projeler üretir. |
Girişimcilik | İnovasyon ve girişimcilik konularında fikir geliştirme becerisi kazanır, iş planları oluşturur. | İnovasyon ve girişimcilik stratejilerini öğrenir, kendi iş projelerini geliştirir. |
Google Sites | Google Sites ile kendi web sayfasını oluşturur, içerik ekler ve basit tasarımlar yapar. | Google Sites ile profesyonel düzeyde web siteleri oluşturur, gelişmiş içerik ve tasarım düzenlemeleri yapar. |
HTML5 | HTML5 ile basit bir web sitesi oluşturur, temel düzeyde kodlama bilgisi kazanır. | HTML5 ile dinamik web sayfaları oluşturur, etkileşimli ve gelişmiş web tasarımları yapar. |
Mobil Kodlama (App Inventor) | App Inventor ile mobil uygulama geliştirmeyi öğrenir, arayüz tasarımı ve işlevsellik ekler. | App Inventor ile mobil uygulamalar geliştirir, kullanıcı arayüzü ve işlevsellik ekler, ileri düzey projeler yapar. |